Žive odsječeni od svijeta, ali ne žele da im se sagradi most. Evo i zašto!
Žive odsječeni od svijeta, ali ne žele da im se sagradi most. Evo i zašto!
Od kontinentalnog dijela Čilea do ostrva Ćiloe u istoimenom arhipelagu bi uskoro trebalo da bude sagrađen najduži most u Južnoj Americi. Međutim, mještani ovih ostrva i nisu baš oduševljeni time.
Na ovim ostrvima je svojevremeno boravio
i čuveni istraživač Čarls Darvin, koji je upravo ovdje prisustvovao
rijetkoj vulkanskoj erupciji koja mu je pomogla da bolje razumije
geološke procese, što mu je kasnije poslužilo prilikom studija o
nastanku koralnih grebena i vulkanskih atola.
Danas ovih 30 ostrva čine posebnu, veoma
nezavisnu zajednicu koja mnogo drži do svog identiteta. Starije
generacije i dalje vjeruju u magične legende i priče koje su se
prenosile sa koljena na koljeno.
Pašnjaci na jednom od ostrva
Na primjer, mještani vjeruju da
obližnjim vodama plovi brod duhova Kaleuće, koji nosi duše preminulih
mornara - a lokalci vjeruju i u Trauka, gnoma koji može da ubije
pogledom i čija meta su najčešće djevice.
Prvi susret sa katolicizmom se na ovim
ostrvima dogodio u 17. vijeku sa jezuitima. Tragovi koje su misionari
ostavili se vide na svakom koraku. Duž obale je poređano 160 crkava u
jarkim bojama koje su izgrađene u skladu sa tradicijom lokalaca, koji su
se pokazali kao vrlo vješti u izradi drvenih brodova.
Šesnaest od ovih 160 drvenih crkava je
uvršteno u Uneskovu listu svjetske baštine, a i većina kuća na ovom
arhipelagu je takođe izgrađena u jedinstvenom stilu od lokalnog drveta,
čime se arhitektura značajno razlikuje od kolonijalne arhitekture u
ostatku Čilea.
Drvene crkve obojene jarkim bojama su postale zaštitni znak ovih ostrva
Međutim, nova vremena donijela su vjetar
promjena na ova ostrva. Vlada Čilea je odlučila da ova ostrva poveže sa
kopnom tako što će do njih izgraditi most. Ovaj most bi tako postao
najduži most u Južnoj Americi.
Lokalna aviokompanija je prije par
godina uvela letove do jednog manjeg aerodroma na ovom ostrvu, ali je
ljudima koji ovdje žive omiljeni vid transporta i dalje polusatna vožnja
trajektom. Izgradnja mosta bi romantičnu vožnju od pola sata pretvorila
u dosadnu trominutnu vožnju, žale se mještani.
Kuće mještana su izgrađene od drveta i odudaraju od kolonijalnog stila koji dominira u ostatku Čilea
- Rečeno nam je da će nam novoizgrađeni
most otvoriti mnoge mogućnosti. Na primjer, imaćemo mogućnost da brže i
efikasnije stignemo do kopna kako bismo se liječili, a to je nešto što
nam je svakako neophodno. Međutim, zašto dio novca predviđen za
izgradnju tog mosta ne bismo preusmjerili u izgradnju moderne bolnice na
ostrvu? - priča Andres Bravari, arhitekta koji živi na ostrvu.
Osim zdravstvene koristi koje bi
mještani imali od izgradnje puta, vlasti se nadaju da bi to moglo da
poveća prihode od turizma, kao i da bi izgradnja mosta povećala interes
investitora za ovaj arhipelag.
Category:
0 komentari